Autumn fashion and some important thoughts!


I just love my gloves, don't you?
Dålig mobil bild

Sötnosar, jag är nöjd! För det kändes jätte bra på intervjun jag var på idag, - på att jag inte skaffat mig körkort än. Men hur skulle jag kunna det när jag ej har ekonomi för det?!
Jag och min syster träffade en bekant idag, och vi började diskutera hur försäkringskassan behandlar de människor som verkligen mår dåligt/ är sjuka och absolut inte kan jobba. De gör en utredning och ser "hur sjuka" de egentligen är, redan det är en så stor förnedring, och sedan bestämmer de sig för att skicka ut dem i arbetslivet ändå. När det finns unga friska människor som mig och alla andra i min ålder, som kan och vill jobba! Jag menar kolla på den här människan vi pratade med idag, hon har artros och hon fick kämpa så mycket för att sedan få beviljat att bli sjukskriven och då bara i 3 år och sedan ska hon utredas igen?! Och det enda på hennes kropp som INTE är angripet av sjukdomen är hennes högra knä, alla andra leder är angripna. Är detta klokt?
Ge oss unga en chans att förbättra samhället, på alla sätt och vis!

Tack och hej <3






Namn:
jag är stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

dina ord:

Trackback
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
RSS 2.0_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _